Module groepslessen:


Binnen het Sport Centrum besteden we veel aandacht aan ons totale aanbod van groepslessen en dit blijven wij continue optimaliseren. Elke ochtend en avond zijn er groepslessen. Zodra je lid wordt van het Sport Centrum en hebt gekozen voor deze module. Krijg je een persoonlijk account waarmee jij je kunt inschrijven voor de diverse lessen. Dit kan gemakkelijk via een app op je telefoon of anders via de website. Een uitleg hiervan ontvang je binnen één week vanaf het moment dat je lidmaatschap is ingegaan.

Op dit moment hebben wij de volgende groepslessen:

Placeholder

Zumba (Ladies only):


Zumba is een fitnessprogramma dat is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans, zoals de salsa, merengue, reggeaton en cumbia. Bij zumba train je je benen, je billen, je buikspieren, armen en je conditie. En dat terwijl je niet eens in de gaten hebt dat je aan het sporten bent.


Placeholder

Fusion (gemengd):


Fusion richt zich op het verhogen van je spiermassa en conditie. Bij het verhogen van je spiermassa zal je niet alleen meer vet gaan verbranden tijdens je training maar ook tijdens je rust. Fusion oftewel fusie is een combinatie van verschillende stijlen en trainingen in één les. Voorbeelden zijn; insanity-achtige trainingen (HIIT), Tabata, Circuit- en kettlebell trainingen.


Placeholder

Bootcamp (gemengd):


Deze les is geschikt voor iedereen die het heerlijk vindt om in de buitenlucht te sporten. We maken gebruik van bos, boomstammen, strand, zand etc.. Iedere week word je weer verrast met nieuwe oefeningen waarbij je zowel mentaal als fysiek uitgedaagd wordt. De uitdaging ligt in het verleggen van jouw grenzen op beide vlakken en als logisch gevolg werk je aan je zelfvertrouwen, teambuilding en een positieve instelling.

Placeholder

Perfect Pilates
(Ladies only):


Pilates is een trainingsmethode met oefeningen voor een mooi en sportief lichaam. Het bestaat uit grondoefeningen voor buik, billen, benen, rug en armen. Pilates richt zich ook op een stevige en stabiele rug. Pilates is al een 100 jaar oude methode en de wetenschap is in de loop der jaren veranderd. Een team van therapeuten en artsen van Fysio Physics heeft daarom de methode geperfectioneerd.


Placeholder

Ladies kickboksen
(Ladies only):


Kickboksen is een vechtsport waarbij zowel de handen als de benen mogen worden gebruikt. Bij kickboksen worden de stoten van het boksen gecombineerd met de trappen uit sporten als karate en taekwondo. Ook zijn knietechnieken toegestaan. Kickboksen is behalve een uitstekende vorm van zelfverdediging, ook zeer geschikt als sportbeoefening. Je traint conditie, lenigheid, kracht en reactievermogen. In onze lessen wordt er niet gespard tegen elkaar.


Placeholder

Zaktraining
(gemengd):


Zaktraining is een perfecte training: je bouwt conditie en spierkracht op, zodat je een strak en sterk lichaam krijgt. Deze training is een goede manier om gewicht te verliezen. Tegelijkertijd word je weerbaarder en zelfverzekerder. Bij de zaktraining beoefen je dezelfde technieken en train je dezelfde spieren als bij kickboksen, alleen hier boks je niet tegen elkaar maar met elkaar.

Placeholder

Salsa Hiphop (Ladies only):


Met 3 á 4 pasjes per nummer is Salsa Hip Hop een groepstraining voor iedereen! Of je nu al jarenlange danservaring hebt of je hebt je nog nooit op de dansvloer gewaagd, het maakt niet uit. Tijdens de Salsa Hip Hop word je meegenomen door opzwepende muziek en je bent al aan het sporten zonder dat je het in de gaten hebt.


Placeholder

Wandel je fit (Ladies only):


Wandel je fit is een wekelijkse activiteit op vrijdagochtend. Vind je het te intensief om aan de overige lessen mee te doen, dan kan wandelen een goede start zijn om te bewegen. Ook als je het gewoon lekker vindt om te wandelen en wilt genieten van de natuur is wandel je fit een goede optie. Tijdens het wandelen worden er ook bodyweight oefeningen gedaan een aangepast op jouw niveau.


Placeholder

Krav maga (Ladies only):


Krav Maga is een compleet zelfverdedigingssysteem dat toegepast kan worden tegen diverse vormen van geweld in de wereld. Het maakt je niet alleen fysiek weerbaar maar zorgt ook voor een sterke basis voor je zelfvertrouwen. Krav Maga werd zorgvuldig ontwikkeld voor een breed publiek en is daarom te gebruiken voor iedereen.

Placeholder

Paaldansen (Ladies only):


Paaldansen is een mengvorm van dans en atletiek waarbij verschillende oefeningen uitgevoerd worden dansend rondom en hangend aan een verticale paal. Sportief paaldansen is een erkende vorm van fitnesstraining. Je leert op een creatieve en sportieve manier om zowel jouw kracht en lenigheid als jouw uithoudingsvermogen te verbeteren. Sportief paaldansen vergroot ook jouw zelfvertrouwen en benadrukt jouw vrouwelijkheid zoals geen enkele andere les dat kan. Voordat je met de reguliere lessen mee kan doen, doorloop je eerst de basiscursus (of je hebt ooit al een cursus gevolgd). Hier leer je de basisoefeningen en bouw je de kracht, uithoudingsvermogen en lenigheid op die je tijdens de reguliere lessen nodig hebt.


Placeholder

Relaxersize (Ladies only):


Geen Yoga, maar een moderne en eigentijdse ‘down to earth’ methode. Relaxercise is een combinatie van therapeutische ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen, stretching en pilates. Relaxercise is laagdrempelig en dus gemakkelijk te volgen. Het is een must in een tijd waarin we lijden aan overmatige stress, oververmoeidheid, rugklachten en allerlei andere aandoeningen. Met Relaxercise leer je hoe je je fysiek en mentaal ontspant. Op de avonden sluiten deze ’15 minuten’ perfect aan op onze Pilateslessen.


Personal Trainer nodig?


Wil jij specifiek trainen of heb jij een stok achter de deur nodig? Ben je al maanden aan het sporten maar zonder enig zichtbaar resultaat? Wil je dat een trainer samen met jou kijkt naar je voeding? Onze PT’ers werken met een specifieke trainingsopbouw welke zorgvuldig is samengesteld om jouw zo goed mogelijk te helpen.

Maak een afspraak
Placeholder